Alla inlägg under oktober 2012

Av Mathilda Gerhardsson - 31 oktober 2012 23:55

Jag var så självsäker, jag sattsade allt, jag åt t.o.m bara 1 porttion vid lunch men klarade inte av säsong 2 av "Buffy the Vampire Slayer".


Och det är tack vare Antons/Davids AS-Roliga spel till kryss-lådan (X-box). Jag har bara 2 avsnitt kvar men är nog klar med säsong 2 vid 02:00.


Ha det trevligt och God Natt! :)

Av Mathilda Gerhardsson - 31 oktober 2012 16:37

Hej allihoppa!! Jag tror att de flesta vet vad "Buffy the Vampire Slayer" är för något. Och för tillfället är jag helt fast vid det. Jag är på säsong 2 avsnitt 17 och har bestämt att jag ska hinna se klart hela säsongen IDAG!!

De som känner mig vet att jag klara det men för er som inte gör det är beviset att jag såg klart hela Digimon säsong 1 på 4 dagar (säsong 1 innehåller 52st 20min avsnitt) och för en vanlig person tar det ca 2 veckor att se klart den.

 

Här är några random bilder:

 

 

 

Först så är ett tips på en AS-ROLIG sida där det finns sånna här ^ skämt (Fast roligare)

 

 

 

Det här ^ vet jag inte var jag hittade men jag dog typ av skratt (JAG VET ATT JAG HAR DÅLIG HUMÅR)

 



 

 

Sidan står i högra nedre hörnet


 

 

 

Det här hittade jag på www.deviantart.com och provade att spela och det var ganska kul!

 

 


Av Mathilda Gerhardsson - 31 oktober 2012 00:01

Jag har precis sett en av det sorgligaste filmerna NÅGONSIN!!  



Den heter Tru Confessions och handlar om en tjej som har en tvilling bror. Tjejen heter Tru och brodern heter Eddie. Eddie är mentalt sjuk och börjar lätt gråta.

Tru filmar ofta med sin filmkamera och hoppas att en dag få en egen TV-show. Hennes kompis hittar en anons i tidningen om en tävling, där ungdomar ska göra en egen film. Tru ställer upp och på vägen till succé så händer det rätt så mycket!

 

Medans jag tittade på den här filmen började jag nog gråta minst 20 gånger, men jag är väldigt känslig när det kommer till den här typen av filmer. Som t.ex Extream Home Makeover. Mina ögon börjar tåra upp varenda avsnitt som jag ser!! Patetiskt? Jag vet.

 

Det var nog allt jag har att säga för inatt men ha det Bra underbara läsare!!

Av Mathilda Gerhardsson - 29 oktober 2012 15:46

Tja Mina Buddies!! Whats up!?! Jag vet att jag inte skrivit på typ, as länge men nu är det dags igen!! Innan jag ger några serie tips så ska jag berätta om en SJUKT cool dröm jag hade inatt!! 


Det började med att jag satt i mitt klassrum och hade typ Geografi. Läraren delade ut några häften som vissa inte hade fått. Jag hade redan fått häftet men fick en lapp istället som sa att jag skulle förbereda mig för en resa!

 

Jag fattade typ ingenting och sa att det var något typ av missförstånd men Lärarn bara gick utan att märka att jag sagt något.

 

Plötsligt så blev allting ljust nästan vitt men det var några skuggor framför mig. När allt blev normalt igen så var jag inte i klassrummet längre utan utanför en stor skola. Jag märkte att jag var omringad

 

(inte omringad som i olika strider då fienden omringade mig utom helt vanligt folk som stod lite runt omkring mig)

 

av folk som såg lika förvånade ut som jag kände mig.

 

"Välkomna!!" sa en röst framför mig. "Detta är er nya skola som ni ska gå i tills ni fyller 18."

Jag fattade ingenting men lyssnade i.a.f Det var flera stycken som pratade och frågade om det var ett skämt. Jag var bara tyst och lyssnade.

 

"Nu undrar ni nog varför ni är här" sa rösten igen, och helt ärligt så såg jag inte vem det var som pratade. "Ni har alla valts ut för att ni är väldigt speciella och begåvade ungdommar."

Nu såg jag en kvinna som stod några meter ifrån gruppen på en låda.

'Vänta lite nu', tänkte jag. 'Vadå begåvade?'

"Ni ska nu få en rundtur runt skolan av en av mina elever" sa kvinnan och fram kom det en blond flicka som hade väldigt coola kläder och percing i högra ögonbrynet.

"Det här är Lilly och hon har gått här i 2 år men är lika gammla som de flesta av er."

 

Jag tittade mig omkring och märkte att de flesta personerna som var här kände jag; t.ex Ida, Moa, David, Ronja, Emil och Hampus.(Ja, Jag vet att det är personer som jag känner i verkligheten men jag brukar drömma om mina "kompisar" och "  " var för att jag inte räknar David som en kompis med tanke på att vi nästan dödat varandra förut) Jag smög bort till Ronja, Ida och Moa som redan hade märkt varandra.

"Hej," sa jag. "Är det nån av er som förstår vad som händer?" 

Ingen av dem svarade utom började följa efter Lilly. Jag följde också efter men höll mig långt bak.

(Jag kommer inte ihåg rundturen så vi hoppar direkt till lunchen ;) ) 

Jag hade varit här (i skolan) i 3 dagar och hade börjat vänja mig men visste fortfarande inte varför nån av oss var här.

Maten var super dålig och lektionerna super konstiga. Jag hade typ börjat vänja mig men... Det var hemskt.

Vissa hade fått reda på varför dem blivit "utvalda" till att gå i den här konstiga skolan men mitt möte med rektorn var inte föns nästa vecka. I matsalen satt jag med Ronja, Ida, Moa och en ny tjej vi träffade som heter Lola. Hon hade gått i den här skolan några månader längre än oss men vägrade att berätta något.

 

(Dags för mitt möte med rektorn) 

 

Jag gick med bestämda steg mot rektorns kontor. Jag vet inte riktigt hur många jag gick in i men jag tappade räkningen efter 24. När jag var framme slängde jag upp dörren och sa: "Nu är jag trött på att få vänta, Jag KRÄVER en förklaring!" Rektorn såg väldigt förvånad ut men log sedan.

"Du var vald till den här skolan på grund av dina krafter", sa hon lungt. "Du har nog märkt att du är väldigt stark, va?" Nu jag fattade ingenting, Nada! 

 

"Va?" var det ända jag fick ur mig.

"Din kraft är styrka", sa hon lungt till mig. "Du har även hög IQ och en vana att tända eld på saker!"

Det sista hon sa visste jag redan. Jag hade nästan bränt ner mitt rum 32 gånger medans jag varit här. (Och jag hade bara varit där i 10 dagar)

 

"Du kommer att få ett nytt shema med lektioner som specialicerar sig om dina krafter" sa hon och teleporterade mig ut från hennes kontor.


Och efter det hände i min dröm bestämde sig

 

Ludde för att det va på tid att knuffa ner

 

mig från min SÄNG!! ;D

 


Och nu blir det tips!!:


Först så har jag börjat titta på en ny serie som heter Clannad som är jätte bra.

Det har även kommit ut nya säsonger av:

  • Revenge
  • Mentalist
  • Supernatural
  • Once Upon a Time
  • Merlin

Jag har även sett de nyaste avsnitten av Fairy Tail (som är super bra) och även läst Fairy Tail mangan (som är mycket bättre.)


Det var nog allt för idag!! Ha det bra, Puss och Kram!!

Presentation


Det är jag som är MANGAFREAKETMAPPE men mitt rediga namn är Mathilda Gerhardsson (aka Mappe)
och jag är 14 år om ni följer min blogg så kommer ni att få lära er om mitt liv och vad jag gör, men även SJUKT mång tips på bra serier!! Ha det bra !! :):)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards