Alla inlägg under september 2012

Av Mathilda Gerhardsson - 27 september 2012 22:07

HHHHHEEEEEJJJJJJ!!!!! Jag vet att jag inte har bloggat på ett tag men jag har inte funnit tid till det! Nu ska jag göra min kompis Moa en känst.

Vi ska nämligen ha fysik-prov på mångad och onsdag och hon var borta när vi fick kriterierna. Och här är dem:

 

Vi ska kunna:

  1. Ljusets fart i luft
  2. Ljusets rflektion (Normal, infallsvinkel och reflektionsvinkel)
  3. Ljustets brytning i olika medium (T.ex. från luft till vatten)
  4. Ljusets brytning i konkava/konvexa speglar OCH linser
  5. Ljusets brytning i ögat samt hur ögat kan uppfatta ljus (s.75)
  6. Brännpunkt och brännvidd
  7. Totalreflektion (s.70)
  8. Spektrum "regnbågen" (ROGGBIL = röd,orange,gul,grön,blå.indigo,lila)
  9. Ge exempel på hur optiken har förbättrat våra levnadsvillkor
  10. Du ska ta ställning till frågor som rör fysik med motivering (Se NO-matrisen)
  11. Laborativa delen

 

Hoppas att du har nytta av det här Moa!! :) :)

 

Det var allt för idag.

 

+Glöm inte Merlin, Once Upon a Time, Mentalist och Revenge på Söndag.

+Kolla in Hillywood Show på YouTube (AS BRA!!!!)

Presentation


Det är jag som är MANGAFREAKETMAPPE men mitt rediga namn är Mathilda Gerhardsson (aka Mappe)
och jag är 14 år om ni följer min blogg så kommer ni att få lära er om mitt liv och vad jag gör, men även SJUKT mång tips på bra serier!! Ha det bra !! :):)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards